måndag, april 23, 2007

”Låt oss tala om sex”


I senaste numret av tidskriften Bon intervjuar blogg-hannen Sigge Eklund tre grupper av mer eller mindre kända svenskar om sex i artikeln ”Låt oss tala om sex”. Och JAG (Liv) har gjort en lista över de citat som intresserade mig mest!!!

TOPP TIO mest hänförande citat om sex från svenska mediapersonligheter!!!

Plats nr tio:
Quetzala Blanco (journalist):

”Jag försöker leva upp till allt jag läser. Läser alla tips i Cosmopolitan. (...) ’Titta vädjande när du suger av någon.’ Jaha. Då tittar jag vädjande nästa gång jag suger av någon. (...) Jag sätter en otrolig press på mig själv att vara den perfekta älskarinnan. Det är jag som ska serva honom. Jag är inte intresserad av att han ska gå ner på mig till exempel.”
Plats nr. nio:
Sigge Eklund (författare):

”(...) när kuken åker fram känner jag att jag äntligen är i kontakt med något i mig som inte är präglat av samhället.”
Plats nr. åtta:
Karl Andersson (Redaktör för pedofilanklagade gaytidningen Destroyer):

”Sen tycker jag att våld och förnedring är en del av sex. Inte så mycket i mitt egna sexliv, men i mina fantasier. Så jag gillar inte jämlikheten i gayporr. Först sätter de ena på den andra och sen sätter den andra på den ena. (...) Medan i heteroporr förnedras kvinnan och det tycker jag om. Med det inte sagt att jag identifierar mig med mannen, utan med båda.”
Plats nr. sju:
Sigge: Hur ser den ultimata porrfilmen ut?
Marie Plosjö (Temptation Island-deltagare):

”(...) att jag är en äcklig gammal gubbe och så får en ung snygg tjej suga av mig. (...) Jag är alltid mannen i mina fantasier. (...) Även när jag har sex, så är det är samma sak: Jag tänker på hur han ser på mig. Jag går in i hans känsla.”
Plats nr. sex:
Lasse Lindh (vispoet):

”(...) jag tycker att de bästa one-night–stands jag haft är de som vill lyssna på min musik medan vi har sex. Det har tagit det till en annan nivå.”
Plats nr fem:
Linna Johansson (journalist):

”Jag har konsumerat för mycket (porr) (...) Sen såg jag plötsligt det där som alla andra såg, att det här är en tjeckiska som inte mår bra.”
Lasse Lindh (vispoet):
"Tjeckiskorna är dom finaste. Öststatstjejerna. Dom som finns nu. Det är så sjukt snygga tjejer.”
Plats nr fyra:
Lasse Lindh (vispoet):

”Det finns lyckliga horor. Det finns det. Jag ska maila några klipp.”
Plats nr tre:
Lasse Lindh (vispoet):

”En annan grej som jag vill ta upp. Och håll med om att detta alltid stämmer: att en tjej som är bra på att dansa är bra i sängen.”
Plats nr två:
Marie Plosjö (Temptation Island-deltagare):

”Jag var beroende av orgasmer. (...) Att jag... stannade hemma från skolan. Fick det varannan minut, i flera timmar. Så nu känner jag att det är skönt när jag inte får orgasm. (...) Det var inte bra för mig. Det gjorde att killar förväntade sig saker av mig. Jag tyckte inte det var okej men om jag alltid intalade mig själv att jag skulle vara kåt så var det ingen som kunde utöva övergrepp.”
Och vinnaren!! Plats nr 1:
Sigge Eklund: Har du låtsats gilla sperma någon gång? När du var yngre?
Tove Leffler
(journalist):

"Nej, alltså jag var hardcorefeminist och ... (...) Jag har alltid varit feministiskt medveten."

Sigge: Och det har spökat? I sängen?

Liv Strömquist

Etiketter:

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Man skrattar. Man gråter. Karl Andersson har iallafall sjukdomsinsikt. Då är Lasse Lindh egentligen mer störd. Gud ringde och bad om ursäkt för att han skapat Sigge.
/F

10:10 fm  
Blogger Natalie sa...

alltså... haha? eller?

10:29 fm  
Anonymous Anonym sa...

diskussionen i bon är minst sagt krystad.

mackan

10:57 fm  
Anonymous Anonym sa...

Mera om Bon-samtalet:
http://hellyeah.webblogg.se/makt/1177023947_fuck_your_mama_sigge.html

11:51 fm  
Anonymous Anonym sa...

Eh... Vad vill du säga? Att de har fantasier som du tycker de inte borde ha? Att de är dåliga människor för att de tänder på saker som du tycker de inte borde tända på.

Alla människor har sexfantasier. Att du chockas av just dessa är en sak, men att kritisera och håna dem öppet är sexmoralism så det stänker om det.

Ska du avgöra vad andra ska tända på? Nej tack. Sista gången jag läste den här bloggen. Din trovärdighet föll just till botten.

3:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag var tvungen att läsa om ettan tre gånger innan jag greppade vad karlfan egentligen säger. En sådan blatant non sequitur mellan svar och följdfråga har jag sällan skådat.

5:37 em  
Anonymous Anonym sa...

Liv skrev just att hon tyckte att dessa tio uttalanaden var INTRESSANTA, och menade just det. Själv var jag kanske lite moraliserande när det kom till Lasse Lindh, men jag menade inte att han agerat fel, bara att han är riktigt töntigt. Sigge (också känd som hetsig medlem av Alexander Bards Elitlista) står honom inte efter i fjantighet, tycker i alla fall jag.
/Fabian

11:27 em  
Anonymous Anonym sa...

Signaturen 'X' missar som sagt att Liv inte hånat eller på annat sätt rackat ner på citaten, bara citerat och kallat dem "intressanta".

11:35 em  
Anonymous Anonym sa...

Man kan vidare tillägga att några av citaten inte alls handlar om personliga sexfantasier utan bara om dålig självinsikt, eller som i Karl Anderssons fall bara om dålig logik.

9:45 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag fattar inte varför alla tycker samtalen är så stötande. Dessutom jag tror inte att personerna i samtalen är så oanalytiska som de framstår i artikeln. Jag tror bara att de hade bestämt sig för att inte analysera utan bara tala öppet. Så står det ju tydligt i ledaren.

Jag tror att moderatorn ville att de skulle avslöja sig, det ser man när han får Lasse Lind att avslöja sina saker. Jag är till och med beredd att kalla artikeln en feministisk text eftersom den blottar något som vi andra kan analysera och angripa.

Men jag ska läsa om den mer noggrant nu.

10:49 fm  
Anonymous Anonym sa...

"Jag fattar inte varför alla tycker samtalen är så stötande."

Tycker alla det?

12:45 em  
Anonymous Anonym sa...

Bon grejen handlar väl mest om att de vill skapa en trend av sexsnack (det var aldrig cool i big brother) de har lyckast bra än så länge. Att sedan en vispoet uttrycker sexfantasier skapade av ett gediget porrtidningsläsande i tonåren blir mest en kul grej. Sigge Eklund existerar inte på riktig han är en medial konstruktion. Bra kommentar på bon artiklen finns även på http://www.rodeomagazine.se/gastblogg.php?guestbloggID=192&Blogg=9&KOM=yes#read

9:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home