fredag, december 08, 2006

Intervju med Liv Strömquist

För att ge en lite bättre bild av oss som jobbar med Femisex, har vi gjort en triangelintervju med oss själva: Jag har intervjuat Liv som har intervjuat Jan som har intervjuat mig. Här följer min intervju med Liv Strömquist:
/Fabian (redaktör)
PS. Vi höll ett litet föredrag om Femisex på Craft Club igår i Malmös mörka hamnkvarter, blev bjudna på öl och intervjuade i P4. Snöbollen rullar, håll utkikt. DS.


1. Hur ser din idealman ut?
Stor, gärna typ 1.90, armar som trädstammar, stora händer. Smutsig. Iklädd blåkläder. Utstrålar ett starkt psyke och oneurotisk sexualitet. Gärna t e x vädur eller stenbock. Men vilket eldtecken som helst går bra, eftersom mitt element är vind.

2. Vilka bilder är ögongodis för dig?
Tom of Finlands teckningar. Kama sutra.

3. Hur förhåller du dig till "the woman, the myth, the concept" Liv Strömquist?
Jag förhåller mig normal genom att umgås med nära och kära som inte ens orkar läsa mina serier eller lyssna på mina radioprogram. En av mina bästisar Amanda var på en fest för ett tag sen där nån sade något postivit om mej, och då skrek Amanda: "Så jävla bra är hon inte!". Jag har tjatat i flera veckor om att dom ska läsa den här bloggen, te x, men då är det såklart nåt annat jävla skit som är fetare på internet. Typ en film på youtube med en dvärg som dansar.

4. Hur lyckas du vara så radikal utan att bli dogmatisk?
Jag tror det har att göra med min amour för postmodernism. Jag älskar och embracar förekomsten av multipla verkligheter. Jag tror mycket på social konstruktion och olika berättelser. Dogmatism tråkar ut mig. Det är ytligt och ointressant.

Etiketter: ,

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag tycker att det är trevligt/konstigt att allt unga kvinnor tänker på i dag är att knulla.

8:32 em  
Anonymous Anonym sa...

Oh dear. Vilken spaning. Ring P1.

5:26 em  
Anonymous Anonym sa...

Gjorde det men de var inte intresserade. Korta kategoriska svar döljer enligt Freud en undermedveten konflikt som döljer mer än den uppvisar. Gör en serie om det komplicerade i detta nya fenomen istället. Och läs lite Freud innan. D

12:50 fm  
Blogger Fabian Göranson sa...

Hej "Anonym"!
Att en blogg som behandlar ämnet feministiska sexserier fokuserar mycket på sex är väl trevligt, men kanske inte konstigt. Om du läser Livs (eller mina, eller Jans eller "unga kvinnors") serier kommer du upptäcka att de innehåller många andra ämnen än knull.
Trevlig läsning!

1:15 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag tycker det är en riktigt spännande utveckling ni har på gång här. Är feministisk porr möjlig och hur ser den ut?

Vad jag saknar än så länge är mer sex, inte bara sexualitet. Rent ut sagt kön; fittor, kukar och bröst... För all del, kläder kan vara något av det sexigaste som finns och hångel och åtrå är stort. Men naket knull är också ganska fett. Kommer det mer sådant?

/Mute mate

8:43 em  
Anonymous Anonym sa...

Att lägga upp knull på bloggen vore väl lite som att visa upp mördaren i thrillertrailern? Eller?Därför förhåller vi oss också relativt förtegna om hur seriensexet ser ut.

1:02 em  
Anonymous Anonym sa...

Det förstås. Jag får helt enkelt hålla mig tills ni släpper boken.

Men det vore intressant att mer veta hur ni tänker och resonerar kring intima närbilder i förhållande till den feministiska sexserier.

Knullnärbilder är ju i princip det enda som visas i mainstreamporr. Kan ni använda närbilder på ett annat sätt och i så fall hur?

/Mute Mate

5:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home