onsdag, februari 28, 2007

Intervju med seriefemiguren Zelda!

Det är med högbröstad stolthet Femisexbloggen härmed publicerar den första intervjun någonsin med seriefiguren Zelda som i dragracingfart nu tar sig an det svenska folket. Zelda tecknas av Lina Neidestam och går varje måndag på Salong K:s sida i tidningen Metro. Håll till godo, apmänniskor!
Kära Zelda, tack för att du ger oss detta unika intervjutillfälle. Vi har sugit upp de frågor som allmänheten redan börjat ställa om din person, och ställer dem utan omskrivningar. Först frågan, hur förtjänar du ditt uppehälle, nu med Moderaternas kraftiga sänkningar av a-kassan och allt?
- Ja, förutom att snickra på min C-uppsats "Queerfeminismens paradox", så slår jag mig fram som arg krönikör, men hittills har bara fanzinet Bullfittan publicerat mig.

Vad vill du säga till hela den svenska brudi-brud-brud världen när du än existerar i den som en sorts mutant?
- Den otacksamma pöbeln befattar jag mig inte med. Här är man schysst och slåss för kvinnorna, men är nån jävel tacksam? Nej då, dom sitter bara och cashar in resultatet av feministernas hårda kamp. Lite eget ansvar tack. Systerskapet kräver sina offer.

Vilken är din favorit GB-glass av alla sorter och tider och allt? (det brukar säga mycket om en människa.)
- Ja, det brukade vara puckstång och igloo, men sedan jag insåg vilken sorts orala anspelningar den falliska formen ger (vilket givetvis inte är en slump) så äter jag numera bara glassbåtar, såna som är lite veckade ovanpå.

Vilken bok läser du för syns skull på tunnelbanan, och vad tjuvläser du egentligen bakom?
- Va? Vad är det för jävla fråga? Typiskt er till synes "jämställda män" att alltid misstro kvinnors intelligens! Som att JAG skulle hyckla! Lina, ska jag behöva stå ut med sånt hära bullshit? Va?
(Judith Butler-omslag på Grottbjörnens folk)

Vad är din oerhörda superförmåga?
- Jag har genusglasögon med radar, jag upptäcker minsta tecken på könsmaktsordning, där man minst anar det. Mina X-rays ser att alla är förtryckta. Och så kan jag recitera hela Scum-manifestet utantill.

Tack så hemskt mycket Zelda, vi låter dig återgå till din barrikad. Till er andra, inse vad ni redan vet, dra slutsatserna och agera!

Etiketter:

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hahaha! Zelda är nästan lika rolig som den där Lina Neidestam.

9:02 fm  
Blogger mylie sa...

haha vilken klockren intervju!

1:08 em  
Anonymous Anonym sa...

Kan inte hon som skrev Grottbjörnen folk göra manus till nästa femisex-bok? ;)

2:10 em  
Anonymous Anonym sa...

Intervjun, halvkul... men serien är lysande.

/ola

10:50 em  
Anonymous Anonym sa...

We're a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your website provided us with valuable information to work on. You've done a
formidable job and our whole community will be grateful to you.



Here is my web page - new cellulite treatment

9:59 fm  
Anonymous Anonym sa...

Howdy just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of
the pictures aren't loading correctly. I'm not sure why but I think its
a linking issue. I've tried it in two different web browsers and both show the same results.

My web site: anti cellulite treatment

10:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website provided us with valuable information to work on. You've done an impressive process and our
whole neighborhood can be thankful to you.

My website: cellulite treatment reviews

6:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home