fredag, mars 02, 2007

Sofia Olsson vinner tävlingen!

Sofia Olsson från Sundsvall blev den lyckliga vinnaren i Femisex-bloggens Tävling i Kvalificerad Humor. Efter långa, hårda överläggningar fattade juryn, humorexperterna Rakel Benér och My Gudmundsdotter sitt beslut. Priset, bestående av ett exemplar av femisexboken Drift, och originalet till teckningen ovan, kommer att delas ut på Drifts releasefest i Stockholm den 28 april i år. Här följer också en intrevju med vinnaren.

Hur känns det?
-Mycket bra, jag är mycket stolt.

Kände du någonsin att det var kört för dig?
-Jag kände länge att jag var rolig. Ganska sent kom den om ”den gröna oliven som blivit uttrollad ur näsan”. av Gustavhugo. Då tänkte jag att jag var besegrad. Ja, det gick ju bra!

Varför ställde du upp i tävlingen?
-Jag har ju följ Femisex-bloggen redan från början. Väldigt trevligt när det blev interaktivt att man fick själv fick vara med.

Vad är bra humor?
-Det som överraskar, det som sparkar uppåt!

Hur har du gått tillväga för att bli så himla rolig?
-Det är nog en medfödd egenskap jag har, men man måste ju underhålla den. Jag har läst en hel del Liv Strömquist-serier och Liv är bra på att vara rolig. Man får helt enkelt öva, göra om och göra rätt. Ibland blir det bra ibland inte.

Kommer du på release festen för Drift som kommer vara i Stockholm den 28 april?
-Självklart! Den 27e har jag fest för min bok så det blir två dagars fest helt enkelt!

Sofias bok heter "Ända Hit" och kommer att komma ut på serieförlaget Komika.

Etiketter: ,

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hurra! Grattis, Sofia! Du är en värdig vinnare! Jag ser fram emot din bok trots att jag redan läst den! Det borde alla andra också göra. Ses i Stockholm! /Jan

9:16 em  
Anonymous Anonym sa...

Hahaha, med texten på plats inser jag att jag aldrig hade en chans; mycket värdig vinnare må jag säga! Även jag ser mycket fram emot boken!
Grattis Sofia!
/Gustav

4:17 fm  
Anonymous Anonym sa...

Grattis Sofia! jag hejade på dej!

5:36 em  
Anonymous Anonym sa...

Tackar ödmjukast.

7:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home