torsdag, maj 10, 2007

Bryssel är serieströssel

Hej! Jag och Fabian har precis kommit hem från Bryssel där vi spenderade en sanslöst välförtjänt semester om jag får säga det själv. Vi undersökte seriemarknaden tillsammans med Serieskolan i Malmö. Det var mycket trevligt. Tres bien, hette det.Så här kunde det t ex se ut när man satt lite sådär salong i en park och läste stora äventyrsserier i färg av David B.
Det här är Niklas Hillborg som har för vana att göra serier, bokstäver och småstäder (Hillville) med prickar på.
I en buske hittade jag ett litet upphängt paket intejpat i bruntejp. Jag trodde vi hade avbrytet en väldigt performanceartad knarkaffär men det var en da Vinci-koden-teckning... Det röktes olika saker i den här parken.
Fabian sover.
Pigment i flygande form. Skönt avbrott.
Det här är Hos den plötsliga döden, ett turisthak där vi turistade varje kväll. Natalia Batista, Samuel Larsson, Ruben Dahlstrand, Pontus Lindmark och Stina Hjelm.
Samuel försökte få folk att inte röka så mycket.
Han lyckades inte.
Jag hittade också Jeanneke Piss, Manneken Piss okända syrra. Demonstrativt tog jag bara bilder på henne.
Slutligen köpte vi på oss en massa snajdigt ritmaterial, penselpennor och härliga stålstift! Här sitter Anders Vegh Blidlöv och testar på ett snajdigt kafé. Just det, Bryssel är Europas seriehuvudstad och det var mycket serier inblandat också.

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home