tisdag, maj 08, 2007

En Liten Fråga

Kära Kolik-kolaboratör!

Nästa gång du är ute på stan, på din egen strävsamma bana genom livet och går förbi
en bokhandel, vänd inte bort dit ansikte från Guillou-travarna och Marklundhögarna.
Nej, vänd om och kryp in, gå fram till bokmånglaren och fråga:



- Käre Handelsman, har Ni fått in Drift än?

- Drift? grymtar bokmånglaren och rynkar ihop sitt ansikte.

- Ja, DRIFT (!), den feministiska sexserien av Liv Strömquist och Jan Bielecki!

- Alltså... Äuhm... (han drar den grova handen över sitt svettiga anlete).

- Menar Ni att Ni inte har seriehistoriens delikataste erotikpralin till försäljning?!

- Äh... uuuh... grumpf...

- Se då genast till att beställa den, jag vet att minst tio av mina mest belevade
vänner är på jakt efter den boken just nu!

- Ja... (bokmånglaren griper redan darrande efter telefonen), jag skulle just...

Så kan det låta. Vill du göra oss en jättelik tjänst, fråga efter vår bok Drift
nästa gång du går förbi en bokhandel. Det finns inget bättre sätt att (gratis och
utan ansträngning) stödja den groende serierevolutionen!

... och du, om bokmånglaren skulle ha Drift inne, då kan du skina upp som en sol och
säga att du ska köpa den "så fort jag har fått pengar", och gå vidare på din
levnadsbana. Eller varför inte köpa ett ex åt mormor? Det förtjänar hon. Hon, och
kanske morfar också.

puss och kram

/Fabian

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tyvärr kan jag inte ta på mig credit för den här bilden! Fabi där med.

Men som sagt, kan ni bara glida in på ett ställe och viska "drifffft....." i några bokhandlares öron och gå ut igen så blir vi evigt tacksamma!

7:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home