fredag, maj 11, 2007

Kommentarer om Drift

Vissa som har läst Drift kommer fram till mig och säger vad dom tyckt om den. Andra som läst den säger ingenting, kanske för att dom tyckte den var dålig, kanske för att dom tycker jag ser otrevlig ut (det är jag inte!). Här kommer i alla fall ett urval av kommentarer som jag fått om Drift:

"Jag blev glad och lite kåt"

"Det är inte sexigt när en man poserar naken. Det ser löjligt och bögigt ut."

"Berättandet påminde mig om Frank Millers, att det är en ganska klassisk berättelse som kryddas med väldigt egna detaljer: t e x att kvinnan är på väg från ett fackmöte, eller att en annan kvinna tänder en cigarett på en elledning."

"Robert (killen) är den enda karaktären som har ett psykologiskt djup."

"Den påminner faktiskt om en klassisk Starletserie. Jag tror den skulle funka som en Starlet-berättelse, fast utan sexscenerna då, så klart."

"Jag asgarvade mig igenom de första 50 sidorna av boken."

"Jag läste boken halvvägs och då upptäckte jag att jag hade stånd! 'Åh, gött!'"

"Jag kan ta den men jag vill inte ha den!"

"Det är coolt hur du har lyckats få med så pass mycket av var feminismen står just nu: t ex dragking grejen".

"Den är med på min topp 5 lista över mina bästa böcker."

"Jag läste din bok. Jag tyckte den var lite mesig."

"Jag blev förvånad över att den är så noir. Den är inte alls som jag tänkt mig. Den är väldigt intressant. Det känns som om den främst handlar om hur andra människor ser på en, och hur man skapas genom andra människors blick."

"Vissa repliker är så bisarra att det känns som om de är inskrivna i bubblorna efteråt, som en Jan Stenmark grej. Typ: Fyll i själv vad du tycker människorna ska säga."

"Den är väldigt snyggt ritad. Kolla t e x på den här hatten. Kolla på den!"

Liv

Etiketter:

1 Kommentarer:

Blogger Plats för luft sa...

Hej

Jag undrar om ni i Kolik förkag skulle vara intresserade av att komma på Helsingborgsfestivalen och prata om er nya seriebok? Vore spännande och intressant.

Ha det gott!

Ni kan väl höra av er till mig på
eriksson.lina@gmail.com

10:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home