fredag, maj 04, 2007

Small Press Expo

Så var det dags för årets upplaga av Small Press Expo. Många kom fram och bläddrade i Drift och blev givetvis så övertygade att de köpte den på studs. Här sittar Loka och representerar.

Det är dessutom Loka som gjort den jättefina backdroppen (som det heter på rock'n'roll-språk) i bakgrunden.

Här har vi Josefin Svenske, gästredaktör för nästa nummer av Cigarett. Hon reppade seriekollektivet Polly Darton. Bakom henne sitter Hillevi Rindström som både är med i Polly och Babian.se.

Fabian kom förbi som hastigast, spanade in några nya, oskyldiga talanger och försvann lika snabbt.

Malmös stoltheter, seriekollektivet Dotterbolaget var också på plats och spred sin perversa verksamhet. Karolina Bång, Sara Elgeholm och Sara Granér. Sara Granér återkommer inom kort här på bloggen med fan-art!

Kim W Andersson hade inget bord utan drog mest runt och våldgästade andras. Han var alltid lika välkommen.

Pontus Lindmark, Anders Végh Blidlöv och Ruben Dahlstrand.

Micke Sol, redaktör för Babian.se som på SPX debuterade i pappersform, som Babian.Papper.

Och här sitter jag, Jan, och signerar Sofia Olssons exemplar av Drift. Ni vet, hon som vann vår Tävling i Kvalificerad Humor. Hon har nyligen kommit ut med boken Ända hit (Komika), en intressant och mycket bra bok om integration i Sverige.

Samtidigt vill jag rikta en ursäkt till alla som inte fick någon utförlig teckning vid signeringen under lördagen. Det var för att jag är korkad och inte besitter grundläggande serietecknarhyfs! På söndagen var det bättre av den varan. Till alla som tar illa vid sig nu när de läser detta och inser att de borde fått en teckning också, till er riktar jag en extra stor ursäkt.

Etiketter:

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Notera hur krampaktigt jag håller pennan i sista bilden. Det är inte för att jag har kramp utan för att jag gör så bara.
/Jan

11:37 fm  
Anonymous Anonym sa...

Teckning, äsch! Vi är lyckliga och tacksamma bara av vetskapen att dina händer nuddat böckerna.

4:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home