tisdag, juni 05, 2007

Fan-art av Åsa Ekström!

Idag är vi omåttligt stolta över att få presentera Sveriges mangadrottning nr. 1, Åsa Ekström, i vårt fan-artstall!

Du har precis spenderat ett halvår i Japan. Vad gjorde du där?
Jag förvirrade mig på gästhus, drack en massa sprit, tecknade för svenska förlag, var på japanska förlag, frustrerades över språkbarriären, förvirrade mig ytterligare i en tecknarstudio ett tag och hängde med Baron Yoshimoto; en gamal räv till serietecknare. Det var kul.

Vad jobbar du på i serieväg just nu?
Just nu tecknar jag dagtid på min sista hästmangabok, nr 6 i ordningen av serien "Stall Norrsken", utgiven av Bonnier Carlsen och nattetid på det egna projektet Sayonara September; mycket mycket löst nästan obefintligt baserad på serieskolan i Malmö och egna erfarenheter därifrån. Eftersom jag är så frikostig kan man läsa den gratis på min hemsida, asaekstrom.com.

Alfons Mucha + manga, hur kom du på det?
Det kändes så naturligt, Art Noveau och Mucha och hans kvinnliga objekt är kitchiga på ett rörande oskuldsfullt vis. Fantastiskt material att jobba med och bilden kändes självklar. Mer naturromantik åt femisex.

Etiketter: ,

5 Kommentarer:

Blogger Fabian Göranson sa...

Helt enastående bild! Janb

4:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Yep, super superfin bild, tack Åsa!!!

Liv

5:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Så vackert!

11:02 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hell yeah!
Åsa är bäst, ingen protest!

4:33 em  
Blogger Sexistensen sa...

Kan man köpa den här fan-arten som plansch eller dylikt måntro? Mycket intresserad!

4:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home